Translate

dimarts, 31 de maig del 2016

UD- El reciclatge

Anem a veure una altra unitat didàctica. Aquest cop va sobre el reciclatge i es desenvolupa en l'escola Joan Miró de Barcelona en una classe de 2n de primaria. La classe ha construit un bloc on s'hi pot observar aspectes sobre el reciclate, els temes que tractaran, les activitats que duran a terme, etc. 
Fins i tot en aquest bloc hi ha una APARTAT PER LES FAMÍLIES de l'escola, allà hi introdueixen el pec, i és un espai per que tothom el pugui visitar. És molt positiu que tinguem en compte constantment a les famílies dels alumnes, ja que d'aquesta manera els alumenes es sentiran més còmodes i podrem vincular els aprenentatges de dins del centre escolar amb els de fora l'escola. 


L'objectiu principal que preten aquesta unitat didàctica és, a través dels valors, ensenyar als alumnes que el món si no el cuidem l'acabarem d'estruint.  

Aquest projecte té un factor molt important i és que és un projecte interdisciplinari. Està enmarcat dins l'àmbit artístic, ja que tracten de comprendre la realitat social a través de crear objectes amb material reciclat; el lingüístic, redactan tot el que van aprenent en el wix, el bloc, faran debats, etc.; l'àmbit del coneixement del medi, aconseguirant una visió crítica del món i veuran que tenim un compromís amb el món; l'àbit d'educació en valors i el digital

Les activitats que s'hi duen a terme són:

El conte.  A través del qual expliquen la teoria. És una manera més creativa per tal de fer una classe més amena. A partir d'aquest conte treballeran tot el contingut. Primer han de fer un activitat grupal, en grups de 4. Un dels memebres del grup fa un resum, l'altre mira si hi ha algun error i altres ho transmeten al grup classe. És una bona activitat perquè al ser un conte el poden contextualitzar amb el que fan en la seva vida cotidiana. Algo positiu que fan durant tota l'actvitat és el treball cooperatiu i el que la mestra  relacioni constantment amb coneixements previs . 
treballen de manera cooperativa

Els residus de la platja. Aquesta activitat està relacionada amb l'anterior, ja que en aquesta sortirà un personantge del conte de lactivitat anterior per donar la teoria i treballar els materials que no deurien estar a la platja. És una activitat ludica. La professora porta 4 caixes i els nens han de classificar els materials segons sigui paper, vidre, plastic o rebuig. És una activitat individual en la qual utilitzen els portàtils. 

Una altra activitat que realitzen és a base de material reciclat que porten de casa. A partir d'aquest creen una obra d'art. L'activitat la fan de manera individual cosa que jo la faria en grup ja que és una bona manera de millorar les habilitats socials. 

L'última activitat que fan és en grups heterogenis i el personatge del conte fa preguntes als alumnes per tal de recopilar tota la informació adquirida al llarg de les activitats.

Considero que és un molt bon fil conductor que al llarg de totes les activitats apareixi un mateix personatge. També que el reciclatge permeti desenvolupar tota una unitat didàctica i treballar la teoria a partir d'un conte és una manera lúdica de captar l'atenció dels alumnes i és un recurs que tenim molt a l'abast però no l'utilitzem mai.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada