Translate

dimarts, 31 de maig del 2016

UD- Malbaratament alimentari

Avui vull presentar-vos una possible unitat didàctica que han creat unes companyes meves i que s'anomena Malbaratamnet alimentari. Es portaria a terme a l'escola Libelo per alumnes de 4t de primaria a una aula amb 24 alumnes, L'unitat didàctica consta de 8h i està orientada a l'àrea de Coneixement del Medi natural i social.

Els seus objectius principals, que considero que són esencials i s'haurien de fomentar a totes hores i en tots els àmbits, són:
  • millorar les habilitats a l'hora d’utilitzar eines digitals
  • no malbaratar i cuidar els animals
  • ser creatius
  • desenvolupar el pensament critic
  • aconseguir una actitud respectuosa amb la resta
  • mostrar una progressiva autonomia

La seva unitat didàctica consta de 8 activitats: 

En l'activitat inicial averigüen quins són el coneixements previs dels alumnes de forma interactiva i a través d'un video. A més a més, contextualitzen l'activitat fent que els alumnes aportin allò que fan a casa relacionat amb els hàbits alimentaris. Considero que és molt important a l'hora de començar una programació que averiüem quins són els coneixements previs dels alumnes i ja començem a utilitzar recursos digitals. 




En moltes de les activitats programades fan un ús de les tabletes, ja sigui en petits grups o individualment, com la recerca d'informació, la creació d'un bloc, etc. Una altra activitat que destacaria és la recepta. Amb aquesta desenvolupen la creativitat i utilitzen recursos digitals en el mateix moment. Han d'elaborar una recepta i grabar el procés! L'únic inconvenient que hi trobo és que s'ha de tenir molt en compte que putser hi ha alumnes que són alèrgics a certs aliments i es podrien sentir desplaçats de l'actvitat per no poder utiltzar certs aliments o, si algun alumne encara no sap que és alèrgic, tenir problemes greus.



Finalment, l'unitat didàctica acaba amb una activitat de reflexió individual per recaptar tots els coneixements adquirits i valorar el procés d'aprenentatge, que personalment la reflexió la faria en grup, ja que així podran escoltar les valoracions de la resta de la classe i aprendre més; i amb una autoavaluació que fan a través d'una enquesta i amb lús de tabletes. Considero que durant tota la unitat didàctica, tot i que introdueixen les TIC en tot moment, només ho fan a través de les tabletes i podrien introduir-hi altres recursos. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada