Translate

divendres, 3 de juny del 2016

UD- Artic


M'agradaria presentar-vos també un unitat didàctica anomenada Artic. És molt original ja que treballa els 5 sentits a través de l’art. Els 5 sentits és un aspecta que no es treballen mai com a activitats en si i són molt importants pel nostre desenvolupament. A més a més, treballen l'art combinat amb les TIC.


L'escola que han escollit per portar a terme la unitat didàctica és diu Regina Carmeli i farà en una classe de P5. Primer de tot s'ha de dir que els seus alumnes treballen amb les tic des dels 2 anys i per això el continu ús de la tableta durant les actvitats no els hi suposa cap inconvenient sinó tot el contrari, des del meu punt de vista és molt positiu que des de ben petits sàpiguen utilitzar els recuros digitals. 

La unitat didàctica que us presento consta de 7 activitats, una d'inici, una per cada sentit i una per tancar la unitat. 

Per fer cada una de les activitats, igual que per les tasques que es duen a terme en les escoles actualment, necessita d'un treball previ del professor tot i que en el cas d'aquestes activitats tinc la sensació que força més preparació. També he de dir que com s'ha de tenir molt controlats els alumnes en cada activitat hi ha dos mestres. 
La primera activitat té com a objectiu conèixer el nom dels cinc sentits i diferenciar-los. És una bona primera activitat ya que averigüen els coneixements previs dels alumnes i els posen en situació del que aprendran. A més a més disposen de certs aliments perquè els alumnes ja puguin anar tractant amb ells i tenir un primer contacte.

Les 5 activitats següents són:
    IMG-20160529-WA0009.jpg
  • Escoltem escoltem --> En grups de 5, amb una tablet per grup, escolten diferents sons i sorolls per aprendre quins sons son forts i quins fluixos. Després han de crear una cançó amb les tablets. El problema que observo en aquesta actvitat que els desperta la creativitat és que nens de 5 anys potser no són capaços de compartir 1 tableta entre 5.
  • Observa i experimenta --> 1 ordinador per parella i juguen al tuxpaint, una eina que permeten dibuixar, incertar textos, emoticones, etc. Una bona eina per a que es familiaritzin amb l'ordinador. Si s'aconsegueix que els dos membres del grup participin per igual pot ser una molt bona experiència per a que comencin a millorar, per exemple, l'egocentrisme.
  • Gimcana de sabors --> Treballen amb codis Qr que són les pistes per poder completar la gimcana, durant aquesta han d'anar tastant aliments. El fet de treballar amb codis Qr em sembla una iniciativa molt bona, tot i que, el fet de que els alumnes puguin menjar qualsevol tipus de menjar pot provocar problemes o alèrgies que encara no els hi han sortit.
  • Toca toca --> Fan una visita al museu. El fet de surtir de l'aula trobo que és un fet molt bo per que els nens aprenguin, ja que el fet de veures fora de la zona de treball els motiva. Durant la visita poden tocar diferents materials i al final fer estructures amb material reciclat.   
  • Quina olor sóc? --> Treballen en grups de 5 i per tant milloren les habilitats socials (si la mestra ho fomenta, estar clar!). En aquesta activitat els alumnes olores les plantes, escolleixen la olor que més els ha agradat i exliquen el perquè a la resta de la classe. Trobo molt positiu que treballin amb la natura.
La última activitat és un Jclic per practicar tots els coneixements apresos. Considero que és una bona unitat didàctica pel fet d'integrar el curriculum amb el dia a dia amb jocs i no amb teoria. Hi ha una utilització dels jocs adecuats ja que tenen oportnitat de treballar les TIC amb un objectiu del joc, i a més a més es treballen els sentits. Amb les tablets fan servir certes aplicacións amb un cert nivell de dificultat que ajudarà a desenvolupar la seva intelgència.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada