Translate

divendres, 3 de juny del 2016

UD- Som el que mengem

La unitat didàctica que us presentaré avui és Som el que menjem i s'aplica a un grup d'alumnes de 6è de primaria. No només treballen el menjar en l'area del medi sinó també en l'area lingüística, matemàtica i digital. Trenquen amb l’habitual aprenentatge d’aquest tipus de coneixement. que sempre es el medi. Ells aprenen jugant i amb les TIC.

Fan una activitat inicial amb el kahoot, un eina digital que cada nen individual fa un test, el problema d’aquesta activitat és que es massa competitiva; lo bó es que a partir d’aquesta activitat fan preguntes i comenten les respostes.

La classe té un bloc i cada alumne te un apartat per ell. Un lloc per que crein la seva zona propia indicant allò que els agrada, allò que no els agrada, la seva dieta, etc. molt bó perque tenir un lloc per tú augmenta l'autoestima.


Utiltzen un video per començar l’activitat de la piràmide dels aliments i després fan una reflexió, cosa que trobo molt positiva. A continuació utilitzen la pissarra digital per projectar el tuxpaint on estarà la piràmide del aliments i els alumnes surtiran a construir-la. És una manera lúdica de tractar la teoria en forma de joc. El problema és que si es fa en el grup classe i un per un ha d'anar surtint a la pissarra hi ha molts que es queden sense fer res. A part d'això trobo molt positiu que després reflexionin. El fet de reflexionar és una activitat que fan sempre al finalitzar una tasca i ho trobo molt correcta i interessant pels alumnes.


Una de les activitats que fan és crear receptes en linia. Busquen fer una dieta amb els aliments correctes, hauran de fer un pressupost del diners de la compra i el que em sembla que ajudarà molt els alumnes és que després aquesta compra l’hauran de fer a casa i aixi potenciem el vincle amb la famila, L'únic problema és si tenim alumnes que no hi ha una bona relació a casa. Després fan un video a casa amb el resultat final. Tot es penja en el bloc per a que estigui compartit amb tothom.

Aquestes només són algunes de les activitats que es duen a terme en la unitat didàctica. Altres, conjuntament amb aquestes potencien l'activitat en grup, potencien la reflexió conjunta. En una de les activitats fan un video i el presenten a un concurs de la generalitat així fan que l'activitat vagi més enllà i motivar els alumnes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada