Translate

dissabte, 26 de març del 2016

Fem volar la imaginació

L'activitat que us proposo avui es pot realitzar amb alumnes de qualsevol edat. Es tracta d'una activitat en parelles la qual cadascú crea una forma abstracta i a continuació li passa al company per a que aquest, a partir de la forma, s'imagini quelcom i acabi dibuixant-hi algo no abstracta. Aquesta nova figura pot ser el que vulguin o el meste pot demanar-l'si que sigui un animal, després un objecte, etc.

Depenent de l'edat el que variarà serà el programa on realitzar aquesta primera forma. Quan els alumnes són més petits un programa molt adient per ells és el paint; pels més grans un programa amb el que realitzar l'activitat pot ser el Inkscape (COMPTE, aquest últim una mica més complex.

És una bona activitat ja que la pots adaptar, com he dit, a qualsevol edat. Es poden anar introduint-hi normes, com per exemple, que la primera forma a realitzar s'obtingui d'un polígon de 6 puntes; que la forma només es realitzi amb figures rodones, etc.

Jo quan vaig realitzar aquesta activitat vaig utilitzar en el programa Inkscape l'eina Berzier i per a que us feu una idea, el resultat va ser el següent:




El bec del pingüí, de color groc, va ser la forma abstracta que jo vaig dibuixar i a partir d'aquesta, la meva companya, li va posar imaginació i va crear un pingüí






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada